2020. május 7., csütörtök

Gyermek születik II. rész




II. rész

- Naaaaa? Mit mondtam! Már is elhiszi, amit suttogok a fülébe. – Nem lesz gyermeked, nem lesz aki segítsen, nem lesz aki ápoljon, a bajban nem lesz segítség. Jaaaaaaj, jaaaaj! Mi lesz veled? – vigyorgott kajánul a Kétség.
- Nem olyan nagy dolog, amit te tudsz. Sokkal könnyebb dolgod van, mint nekem, mert a valóságot ötvözöd a valótlansággal. Figyelj és tanulj tőlem, mert olyant mutatok, ami csak a nagyok tudnak, és ami lángra gyújtja a jeget is – pördült meg maga körül a Vágy, és a férfi fülébe suttogta - gyermek, édes kicsi gyermek.
- Ó, csak egyetlen gyermekünk lenne, mindenem oda adnám érte. Csöpp kis kezével a nyakamba kapaszkodna, és azt mondaná apa, édesapa. – könnycseppek csordultak le a férfi arcán, de nem törölte le, hagyta, hogy a földre hulljanak.
- Pitiáner, pancser csapat! Figyusz most a mester jön! – kiáltotta a Reménytelenség.
 Felfújta magát, kitárta karjait, úgy annyira, hogy betöltötte az egész helységet. Ebben a pillanatban, mind a két ember szíve és lelke megtelt a reménytelenség sötétségével.
- Imádkoztam, könyörögtem, még böjtöltem is azért, hogy gyermekünk lehessen. Már öt éve, öt hosszú éve. Hát hol van, aki meghallgatja imáimat, tán süket a füle, vagy nem is létezik!? Hiábavaló volt az egész kereszténység, az ima, meg a mit tudom én micsoda. – mondta fojtott kétségbeeset hangon az asszony.
- Ennyi könyörgés és hiábavaló ima után, már én is elvesztettem a hitem, és a reményem, mindenben és mindenkiben. Nem tudom miért és kibe higgyek. – hajtotta le búsan a fejét a férfi.
Nem néztek egymásra, mindkettőjüket fogva tartotta a reménytelenség. Az asszony lassan felállt, mint akire ólomsúlyok nehezednek, vetkőzni kezdett.  Nem szólt semmit, bement a fürdőszobába, megnyitotta a zuhanyt, aláállt és jó erősen megsikálta magát. Amikor kész lett hang nélkül bebújt az ágyba. A férfi is lefürdött és a felesége mellé feküdt. Mind a ketten kifelé fordultak és úgy tettek mintha aludnának, csupán azért, hogy ne kelljen szót váltaniuk.
Nem tudtak, és nem is akartak semmit mondani egymásnak. Szívűk megtelt Reménytelenséggel.. Nehezen aludtak el, agyukban lüktettek a gondolatok - mi lesz velük gyermek nélkül. Azonban az egész napos kimerítő rohanás és a munka fáradalma, végül legyőzte a testüket és mély álomba szenderültek.
- Na, pupákok, itt az idő, ünnepeljétek és tapsoljátok a győztest, már, mint engem – vigyorgott a Reménytelenség.
- Mi az, hogy a győztest, mi is éppen olyan jól végeztük a dolgunkat, mint te. Semmivel nem vagy jobb nálunk – háborodott fel a Kétség.
- Én személy szerint nem értem miért nevezed magad győztesnek – pislogott a Vágy.
- Miért, miért?  Talán nem tudjátok ki ellen és miért harcolunk – emelte fel hangját a Reménytelenség. Azt hiszitek, nélkülem van győzelem? Nincs barátocskáim!  Nincs bizony!
- Nagyon nagyra vagy, úgy jársz, kellesz itt, mint valami hadvezér. Kicsit fogd vissza magad, mert ha mi nem vagyunk, és nem puhítjuk meg az áldozatot, bizony te sem kiálthatod ki magad győztesnek.  Ez tutti! – hadarta el gyorsan a Vágy.
- Elég a süket dumából – fortyant fel a Reménytelenség. Ki miatt tagadták meg az Istenüket? Talán te miattad?– nézet fölényesen a Kétségre, vagy talán te miattad? – mosolygott gúnyosan a Vágyra.
Nem, nem és nem! Én a Reménytelenség vettem rá az embert arra, hogy kimondja azokat a szavakat, ami számunkra a győzelem szavai - „Hát hol van, aki meghallgatja imáimat, tán süket a füle, vagy nem is létezik!? Hiábavaló volt az egész kereszténység, az ima, meg a mit tudom én micsoda.”
 - Elvettem tőlük a reményt, az egyetlen, ami Őhozzá köti az embert, ezért aztán elvesztették a hitüket. Legyőztük a legyőzhetetlent.  – szólt dölyfösen a reménytelenség.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése