2020. május 7., csütörtök

Gyermek születik IV. rész


IV. rész

Már javában tartott az Istentiszteleti összejövetel, mikor megérkeztek a gyülekezetbe. Dicsőítő szolgálat, éppen az utolsó dalt játszotta. Hogy, hogy nem, Ivon kedvenc dalát – „van, aki megtartja ígéretét…”
- Igen van, aki megtartja, van, aki nem… Nem is tudom, minek járok én ide, az egész, csak egy nagy, hum-buk. Csak is Edem miatt jövök, mert nem akarom megbántani, úgy is van neki éppen elég gondja. Még hogy megtartja ígéretét!? 
- Ugyan már! – gondolta gúnyos mosollyal az asszony. A férfi éppen ekkor nézett a feleségére és látta, hogy mosolyog.
- Szeretem látni a gyönyörű mosolyát, a csillogó szemét, ahogy együtt énekli a dicséretet a gyülekezettel. Szinte kivirul ilyenkor. Csak is az ö kedvéjért, csak is miatta jövök minden vasárnap, hogy örömet szerezzek neki. – nézett meghatotta Edem a feleségére.
- Kedves testvérek! - kezdte el prédikációját a gyülekezet pásztora. A mai napon is azért jöttünk össze, hogy a Mindenható Istent keressük, hálát adjunk, jóságáért, szeretetéért. Isten egyszülött fiát adta értünk, hogy megszabadítson bennünket a bűnökből és az átok alól.. Jézus megígérte nekünk, hogy ha ketten egy akaraton lesztek a földön minden dolog felől, a mit csak kértek, megadja néktek a mennyei Atya.  
- Na már megint ez a kamu duma! Mi már öt éve vagyunk egy akaraton, öt éve hallgatom ugyan ezt a szöveget - egy akaraton, meg megáldja - na, eddig nem nagyon sikerült az ígéretét megtartania. Már bánom, hogy eljöttem, csak felidegesítem magamat ezzel a hamis, álszent szöveggel - dohogott magába Ivon. Megfogta a férje kezét, hogy csillapítsa a benne felgyülemlett indulatot.
- Jó hogy nem szóltam reggel. Pedig már a nyelvemen volt, hogy semmi kedven eljönni, az Istentiszteletre és hagyjuk ki a ma a gyülit.  Inkább menjünk el valamerre kirándulni. Ahogy nézem Ivont, egyre inkább az a meggyőződésem, hogy  jól döntöttem. Úgy élvezi a prédikációt, talán azért szorongatja a kezem. – morfondírozott a férfi.
- Most az Ezsaiás 54-ből olvasok fel igéket - hallotta meg hirtelen a pásztor hangját az asszony.
- „Ujjongj te meddő, ki nem szültél, ujjongva énekelj és kiálts, ki nem vajúdtál. Ne félj, mert meg nem szégyenülsz, és ne pirulj, mert meg nem gyaláztatol, mert ifjúságod szégyenéről elfeledkezel.”
- Már megint hitegetsz, már megint!?  - kesergett magában Ivon.
- „Egy rövid szempillantásig elhagytalak, és nagy irgalmassággal egybegyűjtlek; Búsulásom felbuzdultában elrejtém orcámat egy pillantásig előled, és örök irgalmassággal könyörülök rajtad; ezt mondja megváltó Urad.” – hangzott fel az ígéret igéje.
Ivon úgy érezte, gigantikus gonosz erő szorításából szabadul meg hirtelen a szíve. Mintha ólomsúlyok szakadtak volna le róla. Váratlanul tudatára ébredt, hogy miket gondolt és miket mondott ez alatt a két hónap alatt. Térdre rogyott a tudat súlya alatt.
- Bocsáss meg nekem Istenem, amiért elhagytalak. Bocsáss meg nekem minden bűnömet és vétkemet. Megtagadtalak Uram. Segíts, hogy újra higgyek és bízzak benned, elhagyott a hitem is. Segíts! Segíts! – zokogott föl keservesen Ivon. 
A gyülekezet pásztora meghallotta a kétségbe esett zokogást, abbahagyta a prédikációt és oda ment ahonnan a hangot hallotta. Leguggolt az asszony mellé.
- Mond el mi az, ami ennyire bánt, mi történt veled. – kérdezte szelíden Ivont a pásztor.
Odaintet a zenekarnak, hogy zenéljenek, mert nem akarta, hogy más is meghallja az asszony beszédét. Arra gondol, hogy nagy baj lehet, mivel már rég óta ismerte a házaspárt. Jó és odaadó keresztények találta őket, Soha egyetlen istentiszteletről sem hiányoztak, minden munkából kivették a részüket.
- Mi a baj Ivon? Mi történt? – kérdezte remegő szívvel, megdöbbenve Edem.
- Senki vagyok, semmi vagyok, hitetlen, hazug vagyok, becsaptalak téged, becsaptam a gyülekezetet, mindent és mindenkit becsaptam. Istenem segíts rajtam! – zokogta az asszony elhaló hangon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése